Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Het verminderen van negatief gedrag in de gymles

Vaker dan ik zou willen, moet ik tijdens een gymles als politieagent optreden. “Meester, hij schopte me” of “Meester, zij zei…..”. Veel liever zou ik mij volledig op de inhoud van de lessen richten. Dit was de aanleiding om tijdens een stage onderzoek te doen naar het verminderen van dit negatieve gedrag. In dit artikel wordt eerst een aantal bevindingen uit de literatuur samengevat, waarna er een beschrijving volgt van de praktische resultaten van dit onderzoek. Aan het eind volgt een aantal aanbevelingen en praktische handvatten.

Literatuurverwijzing: Blom, M.L., & Kervezee, L. (2014, december). Het verminderen van negatief gedrag in de gymles. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 38-40)