Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Leerlingen bewegen te weinig

Hoe komt het dat jongeren te weinig bewegen (tijdens de LO-les) en wat kan de rol van de LO-leerkracht hierin zijn? Deze vraag wilden onderzoekers aan de University Colleges
Leuven-Limburg (UCLL) in België, beantwoord zien. De onderzoekers gingen in gesprek met LO-leerkrachten om na te gaan wat volgens hen belangrijke factoren zijn die inspelen op het beweeggedrag van jongeren. Lees hieronder de tips en tricks van de LO-leerkrachten zelf om jongeren in beweging te brengen. In deel 2 komen de leerlingen aan
het woord. Eerst wordt er een overzicht gegeven van de onderwijsvormen in het secundair onderwijs in België, vergelijkbaar met het voortgezet onderwijs in Nederland.

Literatuurverwijzing: Teijsen, E, & Verbeyst, L (2022, januari). Leerlingen bewegen te weinig. LO Magazine 110 (pp. 36 - 39)

Omschrijving