Media:tijd 2015 (2016)
Tijd en media, het zijn twee onafscheidelijke eenheden. Niet alleen de aanvangstijden ingeval van radio en tv-programma’s, ook de tijd die we besteden aan media is een belangrijke parameter om mediagebruik te beschrijven. Sinds jaar en dag wordt de mediatijd nauwkeurig gemeten. Eerst lineair, later ook non-lineair en sinds de laatste versie van Media:Tijd (2013) zijn we zelfs in staat om tijd aan media-activiteiten te combineren met gegevens over de dragers van die activiteiten en de inhoud ervan. Daardoor kan het mediagebruik nog gedetailleerder beschreven worden.
Media:Tijd groeit mee met ‘de’ ‘tijd’. Een tijd waarin de mediaconsumptie complexer, gefragmenteerder en bovenal steeds digitaler wordt. Het is de digitalisering die ervoor zorgt dat media en mediafuncties naar elkaar toegroeien. Convergeren, zo u wilt. De gezamenlijke opdrachtgevers van Media:Tijd presenteren u in deze publicatie een overzicht met de highlights van het onderzoek uit 2015 en de belangrijkste verschillen met het onderzoek uit 2013.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | MEDI-TB-0003 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl