Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Sociale innovatie (2007)

visies, voorbeelden en feiten

Auteur(s): Roy van Dalm

Een kenniseconomie draait om kennis en kennis zit, allereerst, in mensen. Wie in een economie die steeds meer draait om de innovatieve kracht van kennis en creativiteit, het beste uit zijn organisatie wil halen, moet de mensen centraal stellen. En dat betekent: anders leidinggeven, anders organiseren, anders werken en samenwerken. Met een ander woord: sociale innovatie. Onderzoek van de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit onder 9.000 bedrijven in Nederland toont aan dat het innovatiesucces van bedrijven slechts voor 25 procent verklaard wordt door technologische innovaties en maar liefst voor 75 procent te danken is aan sociale innovatie. En juist op dat vlak is een wereld te winnen in Nederland, want met onze passie voor innovatie en bereidheid om nieuwe management- en organisatieinzichten toe te passen is het niet zo best gesteld. Dit boek is de weerslag van een jaar publicaties van het online kennisplatform www.socialeinnovatie.nu.

Literatuurverwijzing: Dalm, R. van (2007). Sociale innovatie: visies, voorbeelden en feiten. Arnhem: Eiffel.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut MANA-0078 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2007
  • Plaats:
    Arnhem
  • Uitgever(s):
    Eiffel
  • Collatie:
    104 p. ill. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):