Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Sociologische verbeeldingskracht en exemplarisch leren (1975)

vormingswerk - 20

‘Sociologische verbeeldingskracht en exemplarisch leren’ is een boek voor ieder die met de praktijk of theorievorming van onderwijs en vorming met volwassenen te maken heeft. Het beschrijft inhoudelijk onderzoek naar specifieke organisatievormen van het anti-autoritaire, collectieve en op de praktijk gerichte leren. Deze uitgave is in veel opzichten een voorstudie. Immers, het theoretische en empirische werk op lange termijn dat zich richt op de concretisering van de mechanismen die die ontwikkeling van klassebewustzijn belemmeren of bevorderen, is nog maar net begonnen. Daar waar de praktische waarde weerklank vond, is ze ook opgevat als de theoretische fundering voor een reeks van experimentele ervaringen.

Literatuurverwijzing: Besters, A., Hajer, R., Roels, R., Roessingh, K.H., & Yperen, C.S.W. van (1975). Sociologische verbeeldingskracht en exemplarisch leren: vormingswerk - 20. Groningen: H.D. Tjeenk Willink bv.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut SOCI-0271 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving