Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Sportieve leerlingen in de vernieuwde bovenbouw van vmbo-bb/-kb (2) (2016)

drie voorbeelden van sportieve leerarrangementen

Het vmbo-bb/-kb zoals we dat jaren hebben gekend is opgehouden te bestaan. Niet dat alles op de schop gegaan is maar is wel een andere structuur gekomen. De beroepsgerichte programma’s in de bovenbouw van de basis-, kaderberoepsgerichte en gemengde leerweg (vmbo-bb, -kb en -gl) zijn vernieuwd en bieden verschillende mogelijkheden om tegemoet te komen aan sportieve leerlingen. SLO heeft over dit thema de handreiking Sportieve leerlingen in de bovenbouw van vmbo-bb/kb geschreven. In het eerste artikel gingen we in op de keuzemogelijkheden en de structuur van de vernieuwing. In dit tweede artikel beschrijven we drie sportieve voorbeeldarrangementen en de rol van de docent LO.

Literatuurverwijzing: Haverkamp, M., & Mossel, G. van (2016, oktober). Sportieve leerlingen in de vernieuwde bovenbouw van vmbo-bb/-kb (2): drie voorbeelden van sportieve leerarrangementen. Lichamelijke opvoeding 104 (pp. 38-41)