Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Statistiek voor de sociale wetenschappen (1999)

deel 2 inleiding in de inductieve statistiek

In de sociale wetenschappen vervult de statistiek een belangrijke rol. Studenten in deze wetenschappen moeten vakliteratuur kritisch kunnen beoordelen op de gebruikte analysemethoden, moeten zelf een passende methode kunnen kiezen en een eenvoudige methode zelfstandig kunnen uitvoeren. Bij complexere methoden moeten ze adequaat kunnen communiceren met statistische specialisten. Deze publicatie is geheel gericht op deze doelen. Kenmerken van deze leermethode zijn: de inleiding van een nieuw begrip aan de hand van een eenvoudig voorbeeld, waarna een algemene formulering volgt; de fundamentele uiteenzetting van een techniek met een recept voor het gebruik; de geringe benodigde wiskundekennis; de inschakeling van een rekenapparaat; de veelheid aan oefeningen met antwoorden voor zelfstandige bestudering; het speciaal ontwikkelde computerpakket StatiOn met handleiding en practica in een StatiOnsupplement. De basisstof is verdeeld over drie delen. Deze publicatie betreft deel twee: inleiding in de inductieve statistiek met de benodigde kansrekening. Het betreft de zesde druk.

Literatuurverwijzing: Nijdam, B., & Buuren, H. van (1999). Statistiek voor de sociale wetenschappen: deel 2 inleiding in de inductieve statistiek. Groningen: Wolters-Noordhoff.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut METH-0072 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving