Spring naar content
Terug naar de kennisbank

The behavioural lenses (2015)

scherper inzicht op gedrag

Gedrag is complex en kent vele aspecten. Deze gedragsaspecten zijn vaak onderbelicht of worden tijdens het ontwerpen van producten en diensten onderschat, terwijl ze een groot deel van het succes ervan bepalen. Door vragen te stellen tijdens het ontwerp proces en ideeën aan te reiken voor interventie strategieën in je ontwerp, helpen de gedragslenzen je scherp te focussen op het gedrag van je doelgroep. De verschillende ‘lenzen’ geven onder andere inzicht in hoe je automatische facetten van gedrag kunt beïnvloeden, hoe je doelgroep tegenover het doelgedrag staat en wat de motivatie van de doelgroep is.

Deze set bevat The behavioural lenses (ringband), het Persuasive by design behaviour change model en het boek “Ontwerpen voor gedragsverandering” van Hermsen en Renes.

Literatuurverwijzing: Hermsen, S., & Renes, R.J. (2015). The behavioural lenses: scherper inzicht op gedrag. Utrecht: UCREATE Hogeschool Utrecht.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Kenniscentrum Sport & Bewegen GEZO-0302 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Kenniscentrum Sport & Bewegen
tel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl

Omschrijving