Spring naar content
Terug naar de kennisbank

The tipping point (2001)

how little things can make a big difference

Auteur(s): Malcolm Gladwell

Het punt van omslag van een randverschijnsel naar een hype – the tipping point – beschrijft Gladwell door het hele boek heen met een kleurrijk palet aan voorbeelden: de uitbraak van SOA’s, het begin van de Amerikaanse revolutie, roken, criminaliteit, Sesamstraat, reclames, zelfmoord en de ooit niet zo hippe schoenen genaamd Hush Puppies. Als je naar hypes kijkt als epidemie, zoals Gladwell dat doet, kom je tot nieuwe inzichten en perspectieven.

Hypes, ook wel sociale epidemieën, kennen drie elementen die de komst van een tipping point bepalen. Te weten:

  1. De drager: the law of the few
  2. De boodschap: the stickiness factor
  3. De context: the power of context.
Literatuurverwijzing: Gladwell, M. (2001). The tipping point: how little things can make a big difference. London: Abacus.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Kenniscentrum Sport & Bewegen COMM-0005 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Kenniscentrum Sport & Bewegen
tel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl

Omschrijving