Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Zevenheuvelenloop 2010 (2011)

economische impact en bezoekers- en deelnemersprofiel

Auteur(s): Willem de Boer

Op 21 november 2010 vond de zevenentwintigste editie plaats van de Zevenheuvelenloop. In totaal kwamen er 24.450 deelnemers over de finish en waren er naar schatting zo’n 30.000 bezoekers aanwezig bij dit hardloopevenement. De totale economische impact, dat wil zeggen de extra bestedingen in Gelderland door de organisatie van de Zevenheuvelenloop, is naar schatting 1,3 miljoen euro. De tevredenheid onder bezoekers was goed te noemen, met een gemiddeld rapportcijfer van 7,6. De tevredenheid van de deelnemers was nog beter; de 8,6 waarmee zij het evenement waarderen is ook voor een hardloopevenement boven gemiddeld. Onderhavig onderzoek is uitgevoerd en getoetst volgens de Richtlijnenhandboeken Economische Impact, Bezoekersprofielen en Bezoekersaantallen versie 1.1. van de Werkgroep Evaluatie Sportevenementen (WESP).

Literatuurverwijzing: Boer, W.I.J. de (2011). Zevenheuvelenloop 2010: economische impact en bezoekers- en deelnemersprofiel. Arnhem: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN).

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut SPEVE-TB-006 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving