Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Bewegingsonderwijs: Belang, Bedoeling en Bevindingen

inleiding op studiedag basisonderwijs

Auteur(s): Harry Stegeman

In dit artikel, dat een weergave is van de inleiding op de basisschoolstudiedag op 1 november jl. in Amsterdam, komen twee kwesties aan de orde. De eerste betreft de legitimering van het bewegingsonderwijs, oftewel de vraag naar waarom het goed is dat ons vak er is. Maar hoe (goed) doen we het eigenlijk? Er worden enkele (voorlopige) resultaten gegeven van momenteel lopend onderzoek naar de kwaliteit van het bewegingsonderwijs op de basisschool.

Literatuurverwijzing: Stegeman, H. (2007, januari). Bewegingsonderwijs: Belang, Bedoeling en Bevindingen: inleiding op studiedag basisonderwijs. Lichamelijke opvoeding 95 (pp. 6-9)