Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Onderzoek bij 11- en 12-jarige meisjes

effect van aanleren B-Fit pauzeactiviteit in de gymles op het spelen op het schoolplein

Om de aangeboden onderwijs-, stimulerings- en trainingsprogramma’s (nog) beter te laten renderen is ‘evidence based practice’ nodig, oftewel een onderbouwing van bewegingsprogramma’s door onderzoeksresultaten. Dus niet ‘doen wat we altijd doen’ en maar hopen dat het werkt, maar beginnen vanuit wat bewezen effectief is. En waar mogelijk meten of het doel ook wordt bereikt. Dat is ook wat centraal staat in de Master of Sports-opleiding van Fontys Sporthogeschool.

Literatuurverwijzing: Gastel, B van, Minnaard, R., & Moresi, S. (2010, december). Onderzoek bij 11- en 12-jarige meisjes: effect van aanleren B-Fit pauzeactiviteit in de gymles op het spelen op het schoolplein. Lichamelijke opvoeding 98 (pp. 34-37)