Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De doorgaande leerlijn

de brug slaan in de relatie school en sport

Auteur(s): Jeroen van Leeuwen

Hoe laten we de leerlijnen van het bewegingsonderwijs aansluiten op de leerlijnen van de NOC*NSF-sporten? SportService Zwolle ging de afgelopen jaren naarstig op zoek naar het antwoord op deze vraag binnen haar sportstimuleringsprogramma. Met de inzet van duale vakleerkrachten zijn verschillende methodieken gehanteerd om een brug te slaan tussen het bewegingsonderwijs en het sportaanbod van de sportvereniging. Uiteindelijk heeft dit geleid tot de ontwikkeling van de doorgaande leerlijn, die nu met de inzet van combinatiefunctionarissen zowel binnenschools, als naschools en bij de sportvereniging met succes wordt geïmplementeerd. 

Literatuurverwijzing: Leeuwen, J. van (2010, april). De doorgaande leerlijn: de brug slaan in de relatie school en sport. Lichamelijke opvoeding 98 (pp. 10-12)