Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Aan de slag met een digitaal (s)portfolio (2018)

Auteur(s): Robin Beukhof

De laatste jaren is er veel discussie over het geven van een cijfer voor het vak Lichamelijke Opvoeding (LO). Ook binnen de sectie LO van het Rembrandt College heeft deze discussie regelmatig plaats gevonden. Om beter tegemoet te komen aan de grote verschillen binnen de lessen LO en de druk die het geven van een cijfer met zich meebrengt voor leerlingen is men op zoek gegaan naar een passende ‘vervanging’ voor het geven van het cijfer. Met het digitaal sportfolio heeft de sectie LO als doel om leerlingen het eigen leerproces, leervorderingen en leeropbrengsten in kaart te laten brengen en hierdoor de betrokkenheid van de leerlingen te vergroten in de gymles wat ten goede komt aan de motivatie van de leerling. Dit schooljaar is er gestart met een pilot van drie maanden in alle brugklassen. Inmiddels zijn de doelen geëvalueerd, wordt er verder doorontwikkeld en werken de huidige eerste klassen met het sportfolio. In het artikel worden de eerste ervaringen met het sportfolio beschreven.

Literatuurverwijzing: Beukhof, R. (2018, mei). Aan de slag met een digitaal (s)portfolio.

Omschrijving

  • Jaar:
    2018
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KLVO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift