Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Beoordeling van onderwijsmethoden in het basisonderwijs (1993)

eindrapport SVO-projectnr. 92119

Ten behoeve van de Commissie Evaluatie Basisonderwijs in onderzoek gedaan naar de kwaliteit van veel voorkomende methoden in het basisonderwijs. Deze methoden zijn beoordeeld ten aanzien van drie criteria: de aanwezigheid van leerinhouden over de kerndoelen van het basisonderwijs, de eigentijdsheid van de leerinhouden en de onderwijskundige kwaliteit van de methode. De beoordelingen zijn verricht door vakdocenten van de PABO. er zijn methoden uit 12 vak- en vormingsgebieden beoordeeld. Het rapport beschrijft: 1) de keuze van methode, 2) de wijze waarop de betrouwbaarheid van de beoordelingen is beproefd en 3) de resultaten van de beoordelingen van de methoden.

Literatuurverwijzing: Harskamp, E.G., & Suhre, C.J.M. (1993). Beoordeling van onderwijsmethoden in het basisonderwijs: eindrapport SVO-projectnr. 92119. Groningen: RION.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
KVLO ONDK-004 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Omschrijving