Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Beter minder, maar beter (2011)

een onderzoek naar de meerwaarde van cultuurcoaches op brede scholen

Scholen zijn volgens dit onderzoek vooral te spreken over de inhoudelijke expertise die de cultuurcoaches aan het onderwijs toevoegen en over de manier waarop zij gezamenlijk aan de inhoud werken. Ook de houding en de aanpak van de instelling is veranderd door de komst van de cultuurcoach, merken de cultuurcoaches op. De vrijheid van de regeling heeft geleid tot een variatie in de invulling van de functie en in het aantal scholen waar cultuurcoaches werkzaam zijn (vaak in combinatie met een beperkte aanstelling). Deze verschillen zijn ook terug te zien in de opbrengsten. Cultuurcoaches die op minder scholen werken, sluiten meer inhoudelijk aan bij de leerlijnen van het onderwijs en de visie van de school.

Literatuurverwijzing: Oomen, C., Gramberg, P., & Grinten, M. van der (2011). Beter minder, maar beter: een onderzoek naar de meerwaarde van cultuurcoaches op brede scholen. Utrecht: Oberon.

Omschrijving