Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Beweeg Speel Sport

vier perspectieven op leren bewegen

Auteur(s): Ger van Mossel

In dit artikel wordt een vierkwadrantenmodel gepresenteerd met twee dimensies: ‘bewegen beleven – bewegen verbeteren’ en ‘spelen – sporten’. Het model onderscheidt vier perspectieven: speelbeleving, speelverbetering, sportverbetering en sportbeleving. De vier perspectieven worden toegelicht aan de hand van een voorbeelduitwerking bij volleybal in onderbouw VO. Vanuit de vier perspectieven kan een vaksectie accenten leggen in het beweegprogramma.

Literatuurverwijzing: Mossel, G. van (2019, december). Beweeg Speel Sport: vier perspectieven op leren bewegen. Lichamelijke Opvoeding 107 (pp. 10 - 13)

Omschrijving

  • Jaar:
    2019
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding