Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Bewegen en regelen (1998)

hoe krijg ik ze in beweging?, lichamelijke opvoeding voor de tweede fase voortgezet onderwijs

Dit lespakket helpt leerlingen bij het uitvoeren van regelende rollen. Het bestaat uit studiewijzers en ondersteunend lesmateriaal. Er is veel aandacht voor zelfstandig werken, keuzes maken en reflecteren. Er worden verschillende thema’s en rollen aangeboden waar leerlingen uit kunnen kiezen. Verder wordt er aandacht besteed aan spelanalyse, het coachen van een team, het leren scheidsrechteren en analyseren voor scheidsrechters. Leerlingen leren een toernooi organiseren en lesgeven in hun eigen sport. Naast achtergrondinformatie bevat het katern informatie hoe je afspraken kunt maken voor spelregels.

Literatuurverwijzing: Massink, M., & Stegeman, H. (1998). Bewegen en regelen: hoe krijg ik ze in beweging?, lichamelijke opvoeding voor de tweede fase voortgezet onderwijs. Meppel: Edu'Actief.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut LOVO-TB-001 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving