Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Branding NL (2004)

Nederland als merk

Voor landen is een aantrekkelijk imago steeds belangrijker: niet alleen voor het aantrekken van investeerders, toeristen of wetenschappelijk talent, maar ook om invloed te verwerven in de internationale politieke arena. Hierdoor wordt het managen van de associaties rond een land bij relevante doelgroepen, ‘branding’, steeds belangrijker. Deze publicatie bestaat uit een vijftal essays over ‘nation branding’ die het onderwerp behandelen vanuit verschillende invalshoeken. Daarbij komen vragen aan de orde als: is ‘branding’ als concept bruikbaar voor landen? Wat is de relatie tussen ‘nation branding’ en de identiteit van een land? Welke programma´s zijn succesvol gebleken en wat hadden deze programma´s met elkaar gemeen? Hoe verhoudt ‘nation branding’ zich tot publieksdiplomatie? De bundel wordt afgesloten met een samenvatting van het advies van de werkgroep Holland Imago (WHI) dat een eerste aanzet doet voor een ‘nation branding’ programma voor Nederland.

Literatuurverwijzing: Duijvestijn, P., Ham, P. van, Kralingen, R. van, Bekkum, T. van, Melissen, J., & Olins, W. (2004). Branding NL: Nederland als merk. Den Haag: Stichting Maatschappij en Onderneming.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut MANA-0067 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2004
  • Plaats:
    Den Haag
  • Uitgever(s):
    Stichting Maatschappij en Onderneming
  • Collatie:
    87 p. bijl. ISBN: 9069622149
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):