Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Brede innovatie, passende strategie (2006)

de Groninger vensterschool als casus van onderzoek naar strategie en invoering

Auteur(s): Esther Walrecht

Vernieuwingen in het onderwijs worden meestal van bovenaf opgelegd. De brede school vormt hierop een uitzondering: zij is een initiatief van de lokale overheid. Onderwijs- en welzijnsinstellingen hebben het concept van onderop ontwikkeld. In dit onderzoek wordt onderzocht of deze van-onderop-strategie geschikt is voor de invoering van deze onderwijsvernieuwing. Als casestudy is de invoering van de brede school in Groningen, de Vensterschool, tussen 1998 en 2002 genomen.

Literatuurverwijzing: Walrecht, E. (2006). Brede innovatie, passende strategie: de Groninger vensterschool als casus van onderzoek naar strategie en invoering. Groningen: Groninger Instituut voor Onderzoek van Onderwijs.

Omschrijving

  • Jaar:
    2006
  • Plaats:
    Groningen
  • Uitgever(s):
    Groninger Instituut voor Onderzoek van Onderwijs
  • Collatie:
    243 p. bijl. tab. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Rapport
  • Trefwoord(en):