Collegiale visitatie in het primair onderwijs (2001)
een krachtig instrument voor kwaliteitsverbetering
Collegiale visitatie is een relatief nieuw kwaliteitsinstrument voor scholen in het primair onderwijs. Bij collegiale visitatie komen twee of meer scholen beurtelings bij elkaar op bezoek om gerichte vragen te stellen en informatie te verzamelen over een verbeteronderwerp, het verbeterproces, het kwaliteitssysteem en de motivatie en betrokkenheid van diverse actoren in de school. Om een collegiaal visitatietraject goed te laten verlopen, wordt er in deze publicatie een vijf stappenmodel met een uitgebreide beschrijving van een mogelijke invulling van de stappen en bijbehorende activiteiten geschetst.
Literatuurverwijzing: Wiltink, H. (2001). Collegiale visitatie in het primair onderwijs: een krachtig instrument voor kwaliteitsverbetering. Amersfoort: CPS.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
KVLO | OBELA-TB-001 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek: