Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De belofte van het nieuwe leren (2004)

een evaluatie van het constructivisme

Auteur(s): Rob Kayzel

Dit rapport gaat over het nieuwe leren in het onderwijs. De achtergrond van het nieuwe leren is de constructivistische benadering van leren en onderwijzen. Het constructivisme introduceert een nieuwe taal met begrippen als constructie, krachtige leeromgeving, de student centraal, authentieke taak, realistische context, leren leren en competentiegericht onderwijs. In dit rapport wordt het constuctivisme onder de loep genomen. In het onderzoek naar wat het constructivisme te zeggen heeft, is gekeken naar in hoeverre er door het constructivisme nieuwe inzichten worden gepresenteerd en in hoeverre constructivisme leidt tot beter onderwijs.

Literatuurverwijzing: Kayzel, R. (2004). De belofte van het nieuwe leren: een evaluatie van het constructivisme.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut ONDE-TB-0007 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving