Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De bestuurlijke betrokkenheid van ouders in het onderwijs (2007)

Auteur(s): Heike Sieber

In de werkgroep ouderbetrokkenheid wordt onderzocht hoe de wederzijdse betrokkenheid van school en ouders kan worden versterkt. Uit de interviews blijkt dat ouderbetrokkenheid in het algemeen als bijzonder belangrijk wordt ervaren. Ongeveer de helft van de respondenten beschouwt de ouder als klant/consument van de organisatie. De anderen definiëren ouderbetrokkenheid meer als constituent, dat wil zeggen de ouder is mede-eigenaar van/partner bij het vormgeven van onderwijs.

Literatuurverwijzing: Sieber, H. (2007). De bestuurlijke betrokkenheid van ouders in het onderwijs. Den Haag: Werkgroep Ouderbetrokkenheid.

Omschrijving

  • Jaar:
    2007
  • Plaats:
    Den Haag
  • Uitgever(s):
    Werkgroep Ouderbetrokkenheid
  • Collatie:
    19 p. bijl. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):