Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De fitnessbranche in beeld (1999)

Auteur(s): Jan Middelkamp

Het eerste deel van het boek geeft een antwoord op vragen als: wie zijn de huidige bezoekers van fitnesscentra?; welke faciliteiten worden momenteel in fitnesscentra aangeboden?; in welke aantallen wordt nu deelgenomen?; wat is het aantal fitnesscentra?; welke motieven hebben mensen om fitness (in fitnesscentra) te beoefenen?; en welke redenen hebben klanten om te stoppen? In een apart hoofdstuk wordt de bedrijfsmatige stand van zaken van de branche in beeld gebracht. Er wordt onder meer een overzicht gegeven van kengetallen, waaronder een normatieve resultatenrekening. In het tweede deel van het boek wordt de vraag gesteld welke toekomstperspectieven er voor de fitnessbranche zijn in de periode van 2000 tot 2010. Wat kan de branche in de komende tien jaar verwachten? De fitnessondernemer krijgt antwoord op vragen als: welke groeimogelijkheden zijn er voor de branche?; welke recente maatschappelijke ontwikkelingen zijn van invloed op de branche?; welke diensten en markten kunnen bijdragen aan groei van de branche?; en wat kunnen centra doen aan kwaliteitsontwikkeling?

Literatuurverwijzing: Middelkamp, J. (1999). De fitnessbranche in beeld. Weert: EFAA.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut SPOR-0041 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    1999
  • Plaats:
    Weert
  • Uitgever(s):
    EFAA
  • Collatie:
    144 p. fig. ill. tab. Met lit. opg. ISBN: 9080542911
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):