Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De invloed van non-verbale communicatie in de sport (2006)

een literatuurstudie over de invloed van kleding, kijkgedrag en lichaamshouding

Auteur(s): Frederik Wilmink

Non-verbale communicatie in de sport lijkt erg belangrijk. Er wordt door sportpsychologen en sporters beweerd dat non-verbale communicatie (NVC) ervoor kan zorgen dat een sporter een mentaal voordeel ten opzichte van zijn tegenstander kan behalen doordat het de gedachten, handelingen en prestatie van de tegenstander kan beïnvloeden. In deze literatuurstudie is onderzocht wat de invloed is van kleding, kijkgedrag en lichaamshouding in de sport. De onderzoeksvraag luidt als volgt: wat is de invloed van kleding, kijkgedrag en lichaamshouding op eerste indrukken, verwachtingen en prestaties van tegenstanders in de sport?

Literatuurverwijzing: Wilmink, F. (2006). De invloed van non-verbale communicatie in de sport: een literatuurstudie over de invloed van kleding, kijkgedrag en lichaamshouding. Amsterdam: Vrije Universiteit.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut SPSOCI-TB-0005 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving