Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De toekomst van de sportbusiness (2004)

Dit vervolg op het boek sportbusiness in de mondiale markt werpt een blik op de enorme veranderingen die de sportbusiness in de toekomst zal ondergaan als gevolg van ingrijpende technologische ontwikkelingen. Deze veranderingen worden in een filosofisch en sociaal kader geplaatst. Zo worden verschijnselen beschreven als nanotechnologie, kunstmatige intelligentie, maatschappelijk verantwoord (sport)ondernemerschap, prestatieverbetering middels genetische doping, sport als nieuwe religie, het milieuaspect en de rol die de sport kan spelen als cultureel bindmiddel. Hierbij staan de effecten die dit heeft op de consument voortdurend centraal, want zonder sportconsumenten is er geen markt en dus geen business.

Literatuurverwijzing: Westerbeek, H., & Smith, A. (2004). De toekomst van de sportbusiness. Nieuwegein: Arko Sports Media.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut MANA-0025 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving