Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Economische effecten van cultuur (1993)

Cultuur heeft in de eerste plaats een intrinsieke betekenis. Hiermee samen hangen de externe effecten die aan cultuur worden toegeschreven en die een belangrijke achtergrond vormen voor overheidsbetrokkenheid bij de bekostiging van culturele voorzieningen. Naar deze externe effecten en naar de economische effecten van culturele voorzieningen heeft het Instituut voor Onderzoek van Overheidsuitgaven op verzoek van het ministerie van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur (WVC) een literatuurstudie verricht. Daarbij stond centraal het beschrijven en een kwantitatieve indruk verschaffen van genoemde effecten en het beoordelen van de daarvoor gehanteerde methoden. In dit onderzoek is gestreefd naar het schetsen van een ‘State of the Art’ met betrekking tot het onderzoek naar de externe en economische effecten van cultuur.

Literatuurverwijzing: Poppelaars, J.A.A., & Sips, C. (1993). Economische effecten van cultuur . Den Haag: Instituut voor Onderzoek van Overheidsuitgaven (IOO).

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut BELE-TB-0002 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    1993
  • Plaats:
    Den Haag
  • Uitgever(s):
    Instituut voor Onderzoek van Overheidsuitgaven (IOO)
  • Collatie:
    86 p. tab. Met lit. opg. ISBN: 9052506582
  • Mediumsoort:
    Rapport
  • Trefwoord(en):