Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Elk voordeel heeft z'n nadeel (2007)

een onderzoek naar het effect van fan involvement betreffende de 'eigen' en 'rivaliserende' voetbalclub ten aanzien van sponsordoeleinden

Auteur(s): Daphne Oldenhof

In dit onderzoek is het verband tussen fan involvement met betrekking tot zowel Heracles Almelo als rivaal FC Twente en sponsoreffecten onderzocht. Hierbij heeft een drietal pijlers van de sponsordoeleinden centraal gestaan, te weten de merkbekendheid van de sponsor, de attitude van personen ten opzichte van de sponsor en de interesse in het sponsormerk en het aankoopgedrag, ofwel de gedragen ten aanzien van de sponsor.

Literatuurverwijzing: Oldenhof, D. (2007). Elk voordeel heeft z'n nadeel: een onderzoek naar het effect van fan involvement betreffende de 'eigen' en 'rivaliserende' voetbalclub ten aanzien van sponsordoeleinden. Tilburg: Universiteit van Tilburg.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut SPON-TB-0001 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2007
  • Plaats:
    Tilburg
  • Uitgever(s):
    Universiteit van Tilburg
  • Collatie:
    118 p. bijl. fig. tab. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Scriptie
  • Trefwoord(en):