Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Etnomarketing (1998)

nieuwe Nederlanders, feiten, cijfers en trends

Veel profit- en not-for-profitorganisaties realiseren zich steeds meer dat het allochtone bevolkingsdeel in Nederland een consumentengroep is die veel kansen biedt. De Nieuwe Nederlanders – met name Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen – nemen sterk in aantal toe en hebben steeds meer te besteden. Ze vormen niet alleen een interessante, maar ook een complexe doelgroep. Zij stellen eigen eisen aan producten en moeten veelal net even anders benaderd worden. Sibolt Mulder en Pia van Kleef geven in hun boek een analyse van alle facetten die bij de benadering van Nieuwe Nederlanders van belang zijn. Demografische karakteristieken van de doelgroep, de positie van Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen op de Nederlandse arbeidsmarkt, hun mediagedrag, tijdsbesteding en bestedingsgedrag komen aan de orde. Het boek wordt afgerond met aanbevelingen voor het opstellen van een marketingstrategie.

Literatuurverwijzing: Mulder, S., & Kleef, P. van (1998). Etnomarketing: nieuwe Nederlanders, feiten, cijfers en trends. Amsterdam: Kluwer BedrijfsInformatie.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut ALLO-0064 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    1998
  • Plaats:
    Amsterdam
  • Uitgever(s):
    Kluwer BedrijfsInformatie, Motivaction Amsterdam BV
  • Collatie:
    158 p. bijl. fig. tab. Met lit. opg. ISBN: 9026727747
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):