Etnomarketing (1998)
nieuwe Nederlanders, feiten, cijfers en trends
Veel profit- en not-for-profitorganisaties realiseren zich steeds meer dat het allochtone bevolkingsdeel in Nederland een consumentengroep is die veel kansen biedt. De Nieuwe Nederlanders – met name Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen – nemen sterk in aantal toe en hebben steeds meer te besteden. Ze vormen niet alleen een interessante, maar ook een complexe doelgroep. Zij stellen eigen eisen aan producten en moeten veelal net even anders benaderd worden. Sibolt Mulder en Pia van Kleef geven in hun boek een analyse van alle facetten die bij de benadering van Nieuwe Nederlanders van belang zijn. Demografische karakteristieken van de doelgroep, de positie van Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen op de Nederlandse arbeidsmarkt, hun mediagedrag, tijdsbesteding en bestedingsgedrag komen aan de orde. Het boek wordt afgerond met aanbevelingen voor het opstellen van een marketingstrategie.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier instituut | ALLO-0064 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl