Spring naar content
Terug naar de kennisbank

FAQ's over kunstbeoefening in de vrije tijd (2010)

het culturele draagvlak, deel 9

Zingen, een instrument bespelen, schilderen, beeldhouwen, toneel spelen, films maken, een blog of liedje schrijven .., bijna de helft van de bevolking doet in de vrije tijd wel eens of zelfs vaak iets kunstzinnigs. Op allerlei manieren: door lessen te volgen, aan workshops mee te doen, alleen of met andere liefhebbers aan beeldende kunst te doen of voor een uitvoering te repeteren. En dat kan weer in allerlei vormen: alleen en/of als cursist, als lid van een vereniging, of van een informeel groepje liefhebbers als cursist bij een instelling. In drie studies is uitgezocht wie wat doet en hoe, welke mogelijkheden er zijn en hoe de kunst­beoefening in de vrije tijd er in 2030 voor zal staan. In FAQ’s over kunstbeoefening in de vrije tijd is beschreven wie wat doet, hoe vaak, of dat in georganiseerd verband is, of men les heeft of heeft gehad, welke ambities men koestert en motivaties men heeft. De andere twee studies zijn: ‘Mogelijkheden tot kunstbeoefening in de vrije tijd’ en ‘Toekomstverkenning kunstbeoefening’.

Literatuurverwijzing: Broek, A. van den (2010). FAQ's over kunstbeoefening in de vrije tijd: het culturele draagvlak, deel 9. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut RECR-0063 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving