Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Fl@sh Funky Dance Tour! (2004)

richtlijnen voor de organisatie van sport- en beweegevents voor vmbo-jeugd

Auteur(s): Paul Duijvestijn

In dit rapport wordt de vraag beantwoord aan welke voorwaarden en richtlijnen de fl@sh-beweegtour en de fl@sh-communicatie gericht op vmbo-leerlingen moet voldoen, opdat het aansluit bij hun leefwereld en hun deelname aan en betrokkenheid bij fl@sh wordt bevorderd? Het onderzoek dient als onderbouwing van de Fl@sh Funky Dance Tour. Fl@sh is een landelijke campagne om Nederland aan het sporten en bewegen te krijgen. Fl@sh staat voor fietsen, lopen, actiemomenten, sporten en huishoudelijke klussen. De campagne is drie jaar lang steeds gericht op settings en doelgroepen waar beweeggedrag een probleem vormt. Een van de doelgroepen van fl@sh betreft vmbo-leerlingen. Een beweegtour gekoppeld aan massamediale communicatie moet deze doelgroep aan het ‘fl@shen’ krijgen.

Literatuurverwijzing: Duijvestijn, P. (2004). Fl@sh Funky Dance Tour!: richtlijnen voor de organisatie van sport- en beweegevents voor vmbo-jeugd. Amsterdam: DSP-Groep.

Omschrijving