Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Grondslagen van 'verantwoord' bewegingsonderwijs (2006)

filosofische en pedagogische doordenking van relationeel en gefundeerd bewegingsonderwijs

Auteur(s): Peter Heij

Dit boek levert aanzetten voor een radicale vernieuwing van het bewegingsonderwijs, met het vertrekpunt in de belangen van de leerling. Kernbegrippen zijn uniciteit, gezamenlijkheid en het leren oplossen van bewegingsproblemen. De auteur maakt duidelijk dat respect voor verschillen inhoudt dat elk kind, rekening houdend met anderen, zijn eigen unieke bewegingsmogelijkheden moet kunnen ontwikkelen, als mogelijke bijdrage aan geluk.

Literatuurverwijzing: Heij, P. (2006). Grondslagen van 'verantwoord' bewegingsonderwijs: filosofische en pedagogische doordenking van relationeel en gefundeerd bewegingsonderwijs. Budel: Uitgeverij DAMON.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
KVLO LOLEGI-003 Beschikbaar
Mulier instituut ONDE-0026 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving