Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Handboek brede school (2007)

0-12 jaar

Hoe breng je één of meer brede scholen tot stand? Met welke partijen ga je om de tafel? Hoe ontwikkel je visie? Wat onderscheid een brede school van een “gewone” school? Hoe bepaal je het rendement van brede scholen? Hoe regel je beheer en exploitatie? Wat vraagt een brede school van personeel en organisatie? Wat komt er allemaal kijken bij de bouw van een multifunctionele accommodatie? Wat kost een brede school en hoe financier je dat?

In dit handboek beantwoorden we (bijna) alle vragen die zich kunnen voordoen bij de ontwikkeling van één of meer brede scholen. We zetten het hele proces van begin tot eind voor u uiteen. Met alle valkuilen en bijbehorende praktische tips en oplossingen. Het handboek is bedoeld voor projectleiders, managers, coördinatoren, beleidsmakers en adviseurs van gemeenten, schoolbesturen, scholen, instellingen, provincies en rijksoverheid. Maar ook voor de professionals op de werkvloer van de brede school. Het handboek is door zijn opzet goed als naslagwerk te gebruiken, zowel door beginners als gevorderden.

Literatuurverwijzing: Grinten, M. van der, Walraven, M., Broekhof, K., Hoogeveen, K., & Studulski, F. (2007). Handboek brede school: 0-12 jaar. Utrecht: Oberon.

Omschrijving

  • Jaar:
    2007
  • Plaats:
    Utrecht
  • Uitgever(s):
    Oberon, Sardes
  • Collatie:
    160 p. fig. ill. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Handboek / handleiding
  • Trefwoord(en):