Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Handboek social media voor sportverenigingen (2012)

Auteur(s): Martin van Berkel

Ruim 10 miljoen Nederlanders zijn actief met social media. Het grote bereik en het gratis en interactieve karakter maken van social media een niet meer weg te denken communicatievorm. Het (succesvol) gebruik van social media door sportverenigingen blijft echter achter. Social media kunnen sportverenigingen helpen met het bereiken van vele doelen, zoals het werven van vrijwilligers, het versterken van het sponsornetwerk en het reduceren van communicatiekosten. Bovenal kunnen social media het bereik en de clubbinding vergroten. Dit handboek heeft als doel om met name bestuurders en pr- en communicatiefunctionarissen van sportverenigingen wegwijs te maken met social media. In het boek komen de vijf platforms aan bod die sportverenigingen op dit moment de meest concrete mogelijkheden bieden: Facebook, Hyves, LinkedIn, Twitter en YouTube. Het handboek bestaat uit twee delen. De ‘Voorbereiding’ is het eerste deel, waarin de theorie en de voorbereidende stappen worden behandeld. In ‘Aan de slag’, het tweede gedeelte, wordt uitgelegd hoe sportverenigingen social media kunnen inzetten. Vele tips en voorbeelden maken concreet hoe verenigingen via social media het contact met hun achterban kunnen versterken en vergroten.

Literatuurverwijzing: Berkel, M. van (2012). Handboek social media voor sportverenigingen. Nieuwegein: Arko Sports Media.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut SPVERE-0008 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2012
  • Plaats:
    Nieuwegein
  • Uitgever(s):
    Arko Sports Media
  • Collatie:
    103 p. fig. ill.
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):