Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Hardlooponderzoek in Nederland (2019)

factsheet voor persinformatie

Organisatie(s): GfK

In opdracht van Nationale-Nederlanden heeft marktonderzoekbureau GfK een onderzoek uitgevoerd om inzicht te krijgen in wat hardlopers belangrijk vinden en hoe ze trainen. Het onderzoek is uitgevoerd in België, Griekenland, Japan, Spanje en Nederland en bij sporters die minimaal een keer per maand hardlopen.

Enkele conclusies uit het onderzoek zijn:

  • de Nederlandse hardloper loopt gemiddeld 34 kilometer per maand;
  • de Nederlandse man loopt vooral hard om fit en gezond te blijven en vrouwen zijn meer gericht op gewichtsverlies; 
  • de grootste angst van de meeste hardlopers is om geblesseerd te raken.
Literatuurverwijzing: GfK (2019). Hardlooponderzoek in Nederland: factsheet voor persinformatie. Den Haag: NN Group.

Omschrijving

  • Jaar:
    2019
  • Plaats:
    Den Haag
  • Uitgever(s):
    NN Group
  • Collatie:
    6 p.
  • Mediumsoort:
    Factsheet
  • Trefwoord(en):