Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Het imago van Enschede als keep-factor (2005)

belangrijk of niet?

Auteur(s): Jochem Broekhuizen

Gemeenten zijn steeds bewuster bezig met het promoten en marketen van hun steden, en beconcurreren elkaar ook meer. Wil een stad zich onderscheiden van andere steden dan is het van belang een actief marketingbeleid te hanteren waarmee dit kan worden bewerkstelligd. De gemeente Enschede timmert dan ook aan de weg om de kloof die bestaat tussen het gewenste imago en het huidige imago van Enschede te dichten. De in het oog springende imagocampagne ‘Kleur de stad’ is hier een belangrijk onderdeel van. Naar aanleiding hiervan heeft de gemeente Enschede samen met I&O Research opdracht gegeven voor dit onderzoek. De onderzoeksvraag waarop in dit onderzoek is geprobeerd een antwoord te geven is de volgende: Hoe sterk is de relatieve invloed van het imago van Enschede als keep-factor?

Literatuurverwijzing: Broekhuizen, J. (2005). Het imago van Enschede als keep-factor: belangrijk of niet?. Enschede: Jochem Broekhuizen.

Omschrijving

  • Jaar:
    2005
  • Plaats:
    Enschede
  • Uitgever(s):
    Jochem Broekhuizen
  • Collatie:
    97 p. bijl. fig. tab. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Scriptie
  • Trefwoord(en):