Hoe een boer een recreant vangt! (2010)
handvatten voor agrotoeristische ondernemers om klanten te bereiken
De potentiële markt voor agrotoeristische ondernemers is nog groot. Het blijkt dat 81 procent van de bevolking wel enige interesse heeft voor een bezoek aan een agrarisch bedrijf, terwijl 36,4 procent van de Nederlanders dat ook werkelijk doet. Het percentage daadwerkelijk bezoek kan groeien als agrotoeristische ondernemers deze potentiële klanten weten te bereiken. Maar hoe doen zij dat? Aan de hand van inzicht in het keuzeproces van de recreant geeft dit onderzoek handvatten voor agrotoeristische ondernemers om deze potentiële recreanten te bereiken. Een belangrijke constatering is dat er geen eenduidige promotiestrategie voor agrotoeristische ondernemers bestaat. Per doelgroep en per stap in het keuzeproces is een aparte strategie (qua inhoud en kanaal) nodig, omdat klanten per stap verschillende wensen en doelen hebben. Voor het bereiken van de potentiële klant is dus een combinatie van verschillende promotiemiddelen nodig.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier instituut | RECR-TB-0011 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl