Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Hyundai World Archery (Para) Championships 2019 (2019)

economic, social and media impact

Dit onderzoek van het Mulier Instituut en Fontys SPECO Sportmarketing evalueert de economische- sociale- en media impact van de WK (para)handboogschieten, die in 2019 in ’s-Hertogenbosch plaatsvond.

De belangrijkste bevindingen zijn:

  • De economische impact van dit evenement wordt geschat op 4,6 miljoen euro voor de provincie Brabant. Bijna acht op de tien bezoekers verwachten door het bezoek aan het evenement vaker handboogschieten in de media te volgen.
  • Zeven op de tien bezoekers vonden het evenement een goede gelegenheid om vrienden te ontmoeten. Met 235 uur uitzendtijd werd een publiek van 77 miljoen personen bereikt.
  • Het evenement trok 10.200 bezoeken en 41 procent van de bezoekers bezocht dankzij het evenement in de gemeente ’s-Hertogenbosch.
  • Bezoekers beoordeelden het evenement met een 8,3 en deelnemers met een 8,2 (op een schaal van 1 tot 10).
  • Er vonden 138 side events plaats die samen 13.371 personen trokken.
Literatuurverwijzing: Hover, P., Eldert, P. van, & Bezooijen, B. van (2019). Hyundai World Archery (Para) Championships 2019: economic, social and media impact. Utrecht: Mulier Instituut.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut SPEVE-TB-0006 Beschikbaar
Mulier instituut BIEB-643 Wordt niet uitgeleend

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2019
  • Plaats:
    Utrecht, Tilburg
  • Uitgever(s):
    Mulier Instituut, Fontys University of Applied Sciences
  • Collatie:
    37 p. bijl. fig. tab. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Rapport
  • Trefwoord(en):