iPlay-study (2010)
development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme
Sport- en spelactiviteiten bevorderen over het algemeen de gezondheid. Deze fysieke activiteiten kunnen echter ook leiden tot blessures. Het proefschrift beschrijft de ontwikkeling en evaluatie van een lesprogramma ter voorkoming van blessures bij kinderen op de basisschool. Dit lesprogramma, genaamd iPlay – dat staat voor ‘injury Prevention lessons affecting youth’ – is gericht op het voorkomen van sport- en spelblessures bij kinderen uit groep zeven en acht van de basisschool. Het iPlay programma is geëvalueerd in een gerandomiseerde gecontroleerde studie.
Literatuurverwijzing: Collard, D.C.M. (2010). iPlay-study: development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme. Amsterdam: Vrije Universiteit Amsterdam.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
KVLO | GEZO-019 | Beschikbaar |
Kenniscentrum Sport & Bewegen | ONDE-0089 | Beschikbaar |
Mulier instituut | JEUG-0058 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Kenniscentrum Sport & Bewegentel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl
Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl