De financiering van de sportwereld
Binnen de vergelijkend-historische tradities van de sportsociologie wordt in deze scriptie gekeken naar de diverse wijzen van organisatie en financiering in het netwerk van de sportwereld. Nadat sporten zich uit traditionele volksvermaken hadden ontwikkeld begon de sportwereld een enorm populaire vrijetijdsbesteding te worden met een zich uitbreidend en complex netwerk. Het gevoerde overheidsbeleid maakte het mogelijk (onder andere middels subsidies en de zorg voor sportaccommodaties), dat de forse groei van sportparticipanten kon worden opgevangen door de particuliere sportorganisaties. Nu de overheid bezuinigt op haar sportbeleid, de commercie meer sport aanbiedt, de groei van het aantal sportbeoefenaren afzwakt en het bedrijsleven uitermate is geïnteresseerd in de sportwereld, zullen privatisering en sportsponsoring de toekomst bepalen van de zich immer aanpassende sportwereld.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | SPON-TB-0001 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl