Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

LIFE21

de discursieve actie methode, jongeren ontwikkelen gezondheidsinterventies

De sectie communicatiewetenschap van Wageningen Universiteit en de afdeling Gezondheidsbevordering van de GGD Eindhoven hebben met financiële steun van ZON-Mw een project uitgevoerd dat als titel draagt: ‘LIFE21: Jongeren van 12-18 door middel van actieve participatie betrekken bij de invulling van hun eigen gezonde leefstijl’. Het project is gestart in april 2002 en is in december 2004 afgerond. Dit rapport geeft een overzicht van de ervaringen die tijdens het project zijn opgedaan. Tevens wil dit rapport professionals de gelegenheid bieden op gedetailleerde wijze kennis te nemen van de methodiek die tijdens dit project is ontwikkeld en de resultaten die hiermee zijn bereikt bij het ontwerpen van interventies vóór en dóór de doelgroep.

Literatuurverwijzing: Lamerichs, J., Koelen, M., Molder, H.F.M. te, & Nierop, P. van (2006). LIFE21: de discursieve actie methode, jongeren ontwikkelen gezondheidsinterventies. Wageningen: Wageningen Universiteit, Sectie Communicatiewetenschap.

Omschrijving