Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Quantified self

Groningen zet stappen

Of het nu gaat om het kwantitatief in kaart brengen van het beweeggedrag van een groep kinderen, het overbrengen van kennis over lichaamsbeweging of het creëren van bewustwording over gezond beweeggedrag, er liggen tal van kansen om met nieuwe technologie het vak bewegingsonderwijs te verrijken. In dit artikel is te lezen hoe het project ‘Groningen zet stappen’ nieuwe technologie inzet in en rondom het bewegingsonderwijs en wat de ‘Quantified Self’ beweging is die zich achter dit project bevindt.

Literatuurverwijzing: Bruining, J.W., Groot, W. de, Dijk, V van, & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). Quantified self: Groningen zet stappen.

Omschrijving