Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Taaldans en rekendans

leren door dans, in de praktijk werkt het

Dansdocente Lenneke Scherrewitz ontwikkelde de lesmethoden Taaldans en Rekendans voor het basisonderwijs. Ze combineerde hiervoor lessen uit programma’s voor Voor- en Vroegschoolse educatie (VVE-programma’s) met dans en werd aangenaam verrast door de resultaten. Er is nog weinig onderzoek gedaan naar de relatie tussen bewegen en taal- en rekenontwikkeling, en nog minder naar de relatie tussen dans en taal- en rekenontwikkeling. Specifiek onderzoek is dan ook zeer gewenst. Dit artikel omschrijft en illustreert de lesmethoden Taaldans en Rekendans en de resultaten hiervan.

Literatuurverwijzing: Wilde, L de, & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). Taaldans en rekendans: leren door dans, in de praktijk werkt het.

Omschrijving