Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Samenvatting onderzoek Playing for Success 2013/2014

Welk effect heeft Playing for Success gehad op de leerlingen die in het schooljaar 2013/2014 meededen aan het naschools programma in Rotterdam? Deze vraag staat centraal in deze publicatie. Playing for Success is een speciaal programma voor leerlingen uit de groepen 6, 7 en 8 van de basisschool die (tijdelijk) minder goed functioneren op school dan zij eigenlijk zouden kunnen. De focus ligt daarbij op leerlingen met een laag zelfvertrouwen, weinig motivatie voor school en/of met een lastige thuissituatie. Het programma wil bijdragen aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen en daarnaast hun onderwijsprestaties verbeteren. Zijn deze doelstellingen in Rotterdam behaald?

Literatuurverwijzing: Hermens, N., Los, V., & Aussems, C. (2015). Samenvatting onderzoek Playing for Success 2013/2014. Utrecht: Verwey-Jonker Instituut.

Omschrijving