Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 
 
 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Wet Passend Onderwijs in het bewegingsonderwijs

Auteur(s): Marit Dopheide

In opdracht van het Mulier Instituut (Utrecht) is een onderzoek uitgevoerd naar de invoering van de Wet Passend Onderwijs en de mogelijke gevolgen hiervan op het bewegingsonderwijs in het reguliere basisonderwijs. Door de invoering van deze nieuwe wet (sinds augustus 2014) kunnen leerkrachten in het bewegingsonderwijs te maken krijgen met een grotere diversiteit aan leerlingen, waardoor zij het onderwijs nog meer zullen moeten aanpassen op de individuele onderwijsbehoeften van de leerlingen. De vraag is echter of het werkveld hiertoe in staat denkt te zijn. Door middel van dit verkennende onderzoek worden mogelijke knel- en verbeterpunten van meer zorgvragende leerlingen in het bewegingsonderwijs in kaart gebracht. 

Literatuurverwijzing: Dopheide, M. (2015). Wet Passend Onderwijs in het bewegingsonderwijs. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.

Omschrijving