Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De opkomst van de sportconsument

In een drieluik op Sportknowhow XL beschrijft Jan-Willem de resultaten van zijn onderzoek. De drie thema’s die aan bod zullen komen: (1) de opkomst van de sportconsument, (2) de consumentistische houding: mythe of werkelijkheid? en (3) veranderende sportverenigingen.

Deel 1: er wordt de afgelopen jaren steeds vaker gesproken over ‘sportconsument’, maar hoe komen we eigenlijk aan deze term en hoe komt het dat deze term zo dominant is geworden in de discussies over georganiseerde sport?

Lees het hele artikel.

Literatuurverwijzing: Roest, J. van der (2015). De opkomst van de sportconsument. SportknowhowXL, 3 november.

Omschrijving