Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Fourth generation evaluation

‘Fourth Generation Evaluation’ represents a monumental shift in evaluation practice. The authors point to the inherent problems faced by previous generations of evaluators – politics, ethical dilemmas, imperfections and gaps, inconclusive deductions – and lay the blame for failure and nonutilization at the feet of the unquestioned reliance on the scientific/positivist paradigm of research. ‘Fourth Generation Evaluation’, a more informed and sophisticated approach, moves beyond science to include the myriad human, political, social, cultural, and contextual elements that are involved.

Literatuurverwijzing: Guba, E.G., & Lincoln, Y.S. (1989). Fourth generation evaluation. Newbury Park: SAGE Publications, Inc.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier Instituut METH-0110 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving