Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Nicotopia en bewegend leren

een literatuuronderzoek naar de invloed van fysieke activiteit tijdens het leren op het leren van woorden bij kinderen

Auteur(s): Lonneke Grisel

Dit bachelorwerkstuk is tweeledig. Enerzijds wordt een NT2-versie voor het spel Dancefloor in het speelhuis Nicotopia ontworpen. In aansluiting daarop wordt een literatuuronderzoek uitgevoerd naar de invloed op bewegen (fysieke activiteit) tijdens het leren op het leren van woordjes uit de Nederlandse taal, bij kinderen van 2-6 jaar oud. Op basis van de besproken literatuur kan gesteld worden dat bewegen tijdens het leren waarschijnlijk een positieve, en in ieder geval geen negatieve, invloed heeft op het leren van woordjes.

Literatuurverwijzing: Grisel, L. (2016). Nicotopia en bewegend leren: een literatuuronderzoek naar de invloed van fysieke activiteit tijdens het leren op het leren van woorden bij kinderen. Nijmegen: Radboud Universiteit.

Omschrijving