Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Persoonlijkheid en motorisch leren bij kinderen

onderzoek naar de relatie van angst en struktureringstendentie met het leren mini-trampoline springen

Auteur(s): F.C. Bakker

Dit proefschrift betreft een onderzoek naar de effecten van de persoonlijkheidstrekken ‘angst’ en ‘structureringstendentie’ op het leren mini-trampoline springen door 12-jarige jongens. In dit proefschrift wordt onder andere dieper ingegaan op de concepten ‘persoonlijkheidstrek’ en ‘ angst’, Daarnaast worden perspectieven ten aanzien van het uitvoeren en leren van motorische vaardigheden besproken. Tot slot wordt ingegaan op de resultaten van het onderzoek. 

Literatuurverwijzing: Bakker, F.C. (1981). Persoonlijkheid en motorisch leren bij kinderen: onderzoek naar de relatie van angst en struktureringstendentie met het leren mini-trampoline springen. Amsterdam: Academische Pers.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
KVLO MOTL-012 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Omschrijving