Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

E-sport en gaming in Nederland

Auteur(s): Remko van den Dool

De auteur, Remko van den Dool, senior onderzoeker/methodoloog bij het Mulier Instituut duikt in de wereld van e-sport en gamen. Hij beantwoordt de belangrijkste vragen over deze ontwikkeling, zoals: hoe populair is e-sport? Is e-sport wel een sport? Wie zijn de spelers en wat zijn plus- en minpunten van gamen?

Onder e-sport wordt verstaan de wedstrijdvariant van langdurende online games.

Dit artikel is het eerste deel over dit onderwerp, dat verscheen in het vaktijdschrift Sport & Strategie van november 2019.

Het artikel is geschreven op basis van het rapport ‘Gamen en esport in Nederland. Van breedtesport tot topsport’ uit 2019.

Literatuurverwijzing: Dool, R. van den (2019, november). E-sport en gaming in Nederland. Sport & Strategie 13 (pp. 30-31)

Omschrijving